onsdag 3 februari 2010

Ännu en kväll...

Ja, den 3 februari var det dags igen. Jag kunde riktigt höra hur grisarna var framme på åteln under eftermiddagen när jag var på jobbet...eller så klart inte på riktigt, men jag skickade ett SMS till Johan och undrade om han skulle upp. Han meddelade minuten efter att mitt SMS nått honom att det var fritt fram för mig att komma!

Innan jag åkte hem postade jag trikinprovet på "tvåan" till JP-lab i Hästveda.

Jag åkte så att jag var framme vid 19-tiden och det var mycket spår på åteln men det gick ej att se om det var nya spår uppe från tornet.
Rätt som det var när jag satt i min tysta ensamhet fick jag höra något som fick nackhåren att resa sig!
Det lät som en "gummiboll" eller "ballong" på något sätt?!? Det var troligen någon uggla som "tjoade" i närheten. Det låter ju så högt när man har "hörlurarna" på sig.
Jag tror inte att jag såg något den här kvällen och jag satt nog inte så himla länge - 23-tiden?

Vädret var perfekt med svag västlig vind och bara någon minusgrad.

(Skrivet 7/6 så några dagar har ju gått...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar