söndag 7 februari 2010

En kväll i början av februari...

...skriven den 5 månader senare, den 7/6...

Jag skickade iväg ett SMS till Johan vid 18:30 tiden och undrade om han redan satt i toret eller om han rent av skjutit något redan. Eftersom "grisen" behöver mat tänkte jag komma till åteln och lämna det och helst även få med mig en liten gris hem igen också.

När jag kom och gick med mitt pick och pack på åkern såg jag att åtelbelysingen lös! F-n!!! Att jag alltid ska vara för sen! Nåja, eftersom jag inte ville stå och frysa hela kvällen ute på åkern gick jag framåt. Följaktligen hörde vildsvinen mig precis som jag gjorde med dem. De stack med en fnysning från suggan. Vi såg dock ej varandra...
När jag tagit plats i tornet och installerat mig ordentligt skickade jag ett SMS till Marie vid 20:30-tiden att jag kommit fram ordenligt och skrämt grisarna...
Det var bara att sitta ned och vänta på att de skulle återkomma, de eller några andra. 
Kl 22 kom ett SMS från Johan att han inte haft telefonen på och att han inte varit uppe i tornet i helgen som gick. Jag var dock mkt välkommen att skjuta/utfodra grisar i veckan om jag ville.
Jag svarade 22:24 att jag redan var "här" och satt och småfrös med hög puls. En ensam mycket misstänksam gris hade just gått runt åteln i skuggorna och spanat av eventuell främmande vittring. Jag hörde den hela tiden och den stod ofta och vädrade innan den till sist fick vittring på mig och stack iväg utan att jag fått skottchans på den...
Johan svarade i sin tur mig att "Okej. De kommer säkert tillbaka, bara frågan när. Hör av dig om du knäpper nån" Jo, just precis tänkte jag...frågan är bara när de behagar komma tillbaka.
Det är dock sådana här kvällar som gör att man älskar att sitta och vänta i kylan trots allt. Jag satt ett bra tag till men gav upp vid midnatt utan vidare resultat.
Kvällen var ganska kall med ca 5 minusgrader och en mkt svag vind som växlade mellan nordlig och nordvästlig. Inte optimal vind alltså. Går vildsvinen runt åteln som i kväll får de till sist korn på mig...trist...men en spännande kväll var det trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar