måndag 31 januari 2011

Stavgång - dag 7

Idag var det måndag igen och ett morgonpass igen. Kl 06:21 gav jag mig iväg med tejpad tå som vanligt. Det går faktiskt rätt så bra att gå med tån tejpad. Värre var att det började göra ont uppe på vänster fot istället! Jäklar vad det kändes efter ett tag. Jag kämpade dock vidare och det gick att komma runt den vanliga "ebbetorpsrundan" på 47:12 trots allt.
Det var läge för lite extra kläder idag, ett lager extra och öronlappar blev det i och med att det var -5 grader. Skönt att vinden var obefitlig!
Det var ganska halt bitvis men det fungerade utan att jag ramlade i alla fall.
Jag hade en snittpuls på 129 och maxpulsen var 145. Det märks att det är segare när det är tiiidig morgon istället för helg. Slutpulsen var 118 när jag linkade i mål...

(Skrivet 5/2-11 kl 23:50)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar