onsdag 26 januari 2011

Stavgång - dag 2

Idag var det dags att befästa en vana - att träna!
En dag är ju ingen dag men att göra det två dagar är början på något nytt. I mitt fall har jag bestämt mig för en månad och jag ska gå varje dag. INGA ursäkter kommer att accepteras! (Så låter det nu men jag hoppas att det kommer att hålla!)
Det känns nästan overkligt att jag kommer upp så på morgonen och ger mig ut och tränar!!! Jag är ju INTE någon som förväntas göra detta men det känns bara bra. Ja, förutom att jag är "ganska" trött...
Härligt att gå med stavar även om de känns mer eller mindre i vägen. Idag gick jag med "gummifötterna" på dem först på asfaltsdelen och sedan när jag kom ut på grusvägarna tog jag av dem och fick bättre grepp med piggarna. Jag hade nog kunnat köra med piggarna direkt idag då det kommit lite snö och de hade även sandat på asfaltsvägen.
Jag hade som tur var inga direkta sviter från gårdagens vurpa annat än lite öm vänsterhand och kanske lite stukat självförtroende...börjar jag bli gammal?
Självklart hade jag sendrag i vaderna några gånger på natten och ganska "bra" träningsvärk i benen och ömmande benhinnor eller vad det kan tänkas vara som ömmar i benen.
Idag var vädret fint med liiite snö i luften och några minusgrader bara. Måttlig NO-vind på ca 4 m/s och det kändes bra att vara ute och gå. Jag mötte som vanligt inte en kotte.
Jag gick precis som igår "ebbetorpsrundan" som är 5,24 km.
Dagens data: 48:57 min, maxpuls 160, medel 134, slutpuls 131.
Det kändes mkt bra!

(Skrivet i efterhand: 11-01-30 i soffan kl 17:11)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar