tisdag 1 februari 2011

Stavgång - dag 8

Ja, så har jag tränat en vecka och det var dags att kliva upp på vågen för att se hur utfallet blivit. OM det skulle ge något resultat. Jag har ju ätit liiite bättre men inte så mycket, igår syndade jag med ännu en semla t.ex...
Jag klev upp på vågen och den visade: 79,6 kg! Det måste ju innebära att jag i alla fall gått ned i vikt! WOW! Det är inte supersäkert att man har exakt samma förutsättningar i kroppen för att få fram exakt vilken viktnedgång man gör men ändå; 0,6 kg på en vecka!
Jag är glad!
Idag vaknade jag sent men hade inget på jobbet förrän kl 9 - trodde jag... Det skulle visa sig att jag egentligen skulle varit på jobbet kl 8 men den som jag/vi skulle möta dök aldrig upp - tur!
Det var fint väder, måttlig västlig vind och 1 plusgrad.
Jag hade alldeles för mkt kläder på mig så jag blev både matt, trött och törstig när jag var ute och "stavade". Varje morgon tar ja gju ett par rejäla klunkar vatten då det ska få igång magen så att kroppen börjar förbränna fett. Idag hade jag dock behövt ha vatten med mig.
För att förhindra att det skulle göra superont i vänsterfoten så snörade jag upp så att det var snören bara längst ned och högst upp. Det blev liiite bättre men inte så mycket...trist, alltid är det något.

Mina adidasskor, vänster uppsnörad och mönstret...inget vintermönster.

Bara för att jag hade ont i foten gick jag snett med den, vilket gjorde att nageln på mittentån (tå 3) skar in i tån bredvid (tå 2)...kände det inte när jag gick men när jag kom hem, och hela dagen...
Jag kände att det inte var bra uppe på foten nästan direkt men det gick över efter några kilometer...det som inte dödar härdar (sägs det...).
Imorgon blir det andra skor kan jag lova!
Dagens runda var - sooom alltid "ebbetorpsrundan". Jag gick den på 46:32, min puls var 129 i snitt, 150 max och slutpulsen var 132, så jättelångsamt gick det inte, även om det kändes så ibland.

(Skrivet natten 6/2-11 kl 00:50)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar