torsdag 27 januari 2011

Stavgång - dag 3

Ja, nu börjar det bli en vana - härligt!
Lite träningsvärk idag också men det börjar släppa. Stel är jag så klart, som en gammal gubbe, ja, kanske som den gammla gubben jag är...
Nåväl:
Det var ruggigt kallt! -10 grader men det stoppar inte en rospigg! Vinden var svag och nordnordväst så det var rätt ok med en extra tröja och öronlappar som komplement till kepsen. Jag tog ett par gamla skidhandskar istället för de tunna arbetshandskarna jag hade igår. Det blev bättre men ojojoj vad kallt det var i alla fall under första halvan av rundan. Det var bara att gå och "klämma" på stavarna så att inte fingrarna skulle bli isbitar.
Sista dagen på beredskapen och de ringde vid halv 5 och sa att det var fellarm på ett brandlarm. Jag meddelar ordinarie sen och somnade om... Jag menar det är ju inte "blåljus på" när det uppträder dagtid så då får väl samma sak gälla nattetid. Det rörde sig ju bara om några timmar och skolan ska ändå rivas/byggas om från grunden.
Det kändes härligt friskt att vara uppe så tidigt och gå. När jag var på väg hemmåt över gärdena så började det bli ljust på himlen och så underbart fint.
Jag gick som vanligt "ebbetorpsrundan" på 5,24 km.
Dagens data: 48:38 min, maxpuls 145, medel 130, slutpuls 123.
Sedan var det dusch och fixa mackor innan jag åkte till jobbet.
Hundarna var mycket glada när jag kom hem men M var inte lika positiv... Lite jobbigt när man sover och ett koppel glada hundar skenar omkring i huset av glädje för att husse kommer hem igen.
(Skrivet i efterhand: 11-01-30 kl 16:53 i soffan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar