lördag 29 januari 2011

Stavgång - dag 5

Vaknade först kl 11:10!!!
Jag blev ju ordentligt utvilad i alla fall, och det är skönt plus att det är bra att man kan sova, det är ju trots allt lördag.
Igår var jag på Apoteket och köpte några slags "skumgummirör" som man trär på tårn så att de kommer från varandra. Det ska vara bra sa "apotekarn". Jag köpte även någon slags "idrottstejp" så att jag kan tejpa tå 4 åt sidan... Snåla rospiggen tyckte det var suveränt att det var en utgående produkt som var nedsatt till hälften. Jag betala bara dryga 60 kr för allt.
Idag var det så dags att försöka få igång kroppen igen. Jag stod och gick mycket igår på jobbet i och med att det var slutbesiktning på Helgedalskolans ombyggnad i ESP-projektet. Min tå var "sådär"...kändes som den var krosskadad! Ingen blåsa och inget skavsår utan det gör ont inne i tån som om den är rejält klämd. Vilket den i och för sig är...
Jag tejpade från vänster sida, ned under och mot utsidan för att avsluta med remsan upp på tån. Då "tvingar" jag tån utåt mot höger. Det är alltså min högra tå nr 4. På "trean" satte jag skumgummiröret.
Det funkade väldigt bra och jag kunde gå "ebbetorpsrundan"  på 5,24 km på nytt personbästa!
Dagens data: 43:57 min, maxpuls 176, medel 152, slutpuls 143.
Jäklar vilket tempo jag höll - för att vara jag alltså - och jag har äntligen fått lite stil på stavarna så att jag kan skjuta på med dem ordentligt. Det känns att träningen tar bra och idag höll jag ju verkligen ångan uppe!
Det behövdes i och för sig då det var frisk västlig vind på ca 8 m/s och nollgradigt även om det var rätt fint.

På kvällen syndade jag - så klart - och åt semlor...men - jag har ju tränat och på helgen är det tillåtet, eller hur?

(Skrivet i efterhand: 11-01-30 kl 16:15 i soffan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar