söndag 30 januari 2011

Stavgång - dag 6

Ja, så var det dags för söndagsrundan. Det här är alltså dag 6 på min träning och den första jag skriver - kommer att bakdatera mina första rundor. Ja, jag är ju expert på att skriva efteråt... Undrar om jag någonsin kommer att komma ikapp???

Jag vaknade sent och gick upp, släppte ut hundarna och klädde på mig. Drack ett glas vatten och så in med hundarna och jag gick iväg. Ja, först så tejpade jag så klart tå nr 4 på högerfoten och satte ett skumgummirör på tå 3. Det funkade fint igår och även idag visade det sig.
Det var fint väder, solen sken, svag nv-vind och några få minusgrader i skuggan.
Otroligt vad mkt folk det var ute - för att vara i min lilla del av universum. Mötte flera olika som var ute och gick och några tränade.
Jag hade bra fart och blev bara tvungen att lätta lite på snörningen på vänsterfoten då det halvvägs började att trycka som bara den uppe på.
Höll mig på benen och halkade inte ens. Det är bra när solen är framme och tar lite på snön och det finns grus som hjälper med fästet.
Jag gick som alltid "ebbetorpsrundan" som är 5,24 km.
Dagens data: 44:33 min, maxpuls 166, medel 148, slutpuls 140.
Det kändes mkt bra!
Nu när jag sitter och skriver detta (kl 16) så har jag dock syndat igen...jag har ätit en MYCKET god semla! Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar