torsdag 7 januari 2010

Trikinundersökning

Ja, så var det dags för undersökning av trikinförekomst hos min lilla vildsvinsgaltkulting.
Jag ringde JP-lab i Hästveda och hörde hur jag skulle göra.
Jenny - som är J-et i JP - sa att jag kunde komma förbi med det eller skicka det. Jag svarade att det kunde vara roligt att komma förbi första gången och dessutom kunna visa upp det jag skurit loss - var det rätt njurtapp så att säga? Hon sa att jag kunde ju även ta en bit av kindmuskeln om jag var osäker.
Sagt och gjort, jag tog även kindmuskeln. Huvudet hade legat i garaget ett par dagar men eftersom det var kallt var det ju inte någon skillnad mot om det skulle legat i kylskåpet.
Man kan lämna det "när som helst" hos dem. Mellan 07:00 - 22:00 kan man ringa på och övrig tid är det bara att lägga det i deras brevlåda. Det kostar bara 100 kronor om man vill ha svar via SMS.
Jag var där kring 19-tiden och visade upp biten.
Jo, det var rätt sa Jenny.
Skönt, sa jag.
Det är inte lätt när det är första gången...

På vägen hem så körde jag så klart fel i mörkret. Det som skulle gå ganska fort tog sin lilla tid. Allt var precis som vanligt med andra ord...

(Skrivet 6/6 - 2010)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar