fredag 8 januari 2010

Inga trikiner i första vildsvinet!

Idag kom provsvaret från JP labbet.  Det var inga trikiner i min gris!
Eller var det det? Ja, ett tag blev jag lite osäker men sedan läste jag rätt i SMS'et som kom redan kl 12:56.
"Vildsvinsprovet har ej
påvisat trikiner. Testet
utfört av Swedac
ackrediterat organ 1 9 2 5
enligt ISO/IEC 1 7 2 5
enligt EU:s förordning 2 0
75 / 2 0 0 5 . Jenny"
Gud så kul!!!
Nu ska det ätas vildsvin!
Ja, det är ju inte någon jättegris som kommer att räcka "i en evighet" men vi kommer att få njuta av den flera gånger i alla fall.
Levandevikten var ca 30 kg och det är vad jag förstått en perfekt matgris.
Troféerna lär knappast lämnas in till bedömning men jag har tagit hand om de betarna jag hittade i gapet, så vid tillfälle skall de monteras på någon typ av platta i alla fall.

(Skrivet 6/6 - 2010, nästan 5 månader senare m.a.o.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar