lördag 23 januari 2010

Le Reviseur

Le Reviseur XO Christmas Edition

Idag har det varit en "hemmalördag", vilket i och för sig inte är något ovanligt...men lite jul har försvunnit från trädgården och så har jag rengjort glasen på kaminen. Usch, vilket tråkigt jobb men de blev så fina att jag inte har velat tända i den ikväll. Till middag var det rester av gårdagens grillade kotlettrad - benfri - av vildsvin och ugnstekta potatishalvor med aioli. Vi kompletterade med en liten bit vilsvinskarré så att det skulle räcka ordentligt. Den var ju inte så stor min skjutna lilla nasse.
För att fira ett gott dagsverke för att vara en lördag hällde jag upp en cognac. Eftersom julen är slut så får väl även julcognacen tömmas. Nu var det i och för sig förra julen jag köpte cognacen...men den har klarat sig bra. Jag är inte någon expert men inte hade den härsknat i alla fall ;)
När jag läste om den sorten hade den fått blandad kritik. Jag tyckte den var mkt bra.
Tyvärr har jag inte något provningsprotokoll på cognac så jag kan inte ge någon "officiell etikett" på smaken. Den är dock god, ganska kraftfull utan att vara för spritig och har ganska mkt frukt och godis i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar