fredag 15 januari 2010

Grillat é godast!



Ikväll grillades viltburgare!

Ja, vem säger att man bara kan eller snarare ska grilla bara på sommaren? Vi blandade 50/50 med rådjursfärs/fläskfärs och det blev supergoda burgare. Hamburgarna ser nästan ut som köttbullar på bilden men de är rätt knubbiga. Till detta hade vi Max hamburgebröd i två sorter; GI och Frisco. Båda var mkt goda även om man inte orkade mer än en halva till varje burgare. Jag åt två vilket kanske inte låter mkt men det var ju klyftpotatis och kall (så klart) vitlökssås också förutom sedvanliga tillbehör.
Rådjursfärsen kom från pinnbocken jag sköt på bockjaktspremiären hemma på Singö. Trofén på den var inte mkt att skryta med men den kommer att monteras ändå. Bara jag får "tummen ur" någon gång...

Pinnbock!

Ser ni hornen? Jag kan berätta att jag nästa blev lite osäker när jag skjutit trots att jag sett hornen i kikaren innan jag tryckte av... Ingen idé att lämna in dem för medaljbedömning om man säger som så.

Till middagen drack jag öl. Guuud vad det är gott med öl! Nu var det idag inte någon höjdaröl precis; Hellefors bryggeri och deras Risingsbo 1856 i styrka 3,5. Jag kan nästan säga att det också är betyget på en 10-gradig skala... Lättdrucken, slätstruken utan vare sig särskild beska, fyllighet eller eftersmak. Nåja, den slank ned och passade ändå rätt okej till middagen. Hamburgare kräver inte så mkt när det gäller öl men lite mer styrka hade inte skadat nu när man har gått av en veckas "beredskap" och allt.


Risingsbo 1856

Ja, det får väl avsluta dagens inlägg. Imorgon hoppas jag komma iväg på lite vildsvinsvak igen...det är så himla spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar