onsdag 21 september 2011

Nu får det jävlar i mig vara nog!

Imorse ställde jag mig på vågen och den visade:
82,3 kg!!!
Nu har jag i och för sig redan börjat ta tag i det hela så smått i och med att jag cykeltränat 2 ggr och "stavat" 1 gång. Igår och idag har jag dessutom klippt gräset ca 1 h varje dag och det är minsann också jobbigt. Jag har ingen åkgräsklippare, inte ens drivning på klipparen. Drivningen står jag för...
Har börjat (försöka) äta mindre portioner och framför allt fika mindre mängder på kvällen. Det skulle aldrig falla mig in att på ett seriöst sätt ta och göra en helomvändning på min kost på något drastiskt sätt så som LCHF eller någon annan diet. Jag tycker alldeles för mycket om mat och godsaker för att det skulle fungera för mig, jag skulle nog bli deprimerad...
Jag har med andra ord ett personbästa på ca 2 kg mot i vintras då jag tog ett ryck och tränade med stavar varje dag i en månad. Det resulterade i en viktminskning på ca 2,5 kg som jag tyvärr har ätit upp mig igen. Sommaren har med andra ord varit "god" även om den inte blev som det var tänkt precis...mycket bilåkande och stillasittande, ingen träning och mkt mat...och så lite alkohol förstås! Även om inte alkoholen var i några mängder så blev det några öl i det som var värmen i år.
Nu SKA jag lyckas bättre och jag tänker lite som min granne. Hon tränar för att kunna äta gott. Den filosofin passar nog mig också. Jag ska med andra ord börja träna ordentligt med cykel och stavar till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar