torsdag 22 september 2011

Cyklat från jobbet!

Ja, då var beredskapsveckan slut och jag är fri att ta cykeln hem istället för jobbgolfen. Som jag längtat efter detta!
Har satt på sensorn till cykeldatorn igen med fräscha gummisnoddar och 4 nya batterier, även cykeldatorn var i behov av 2 nya batterier. Det blev alltså inköp av 6 SR44 batterier på Biltema á 20 kr styck... Men den fungerar igen och det är en trevlig kamrat att ha med på cykelturerna.
När man stoppat i nya batterier måste man ställa in hjulets omkrets. Jag mätte och mätte så väl diameter som längden av sträckan ett lätt nedtryckt framhjul gör och fick fram 2050 mm. Det var roligt att se at jag fick sträckan 17,79 km när jag mätte upp den på kartan på cykla.se och 17,78 km när jag cyklade hem! En noggrannhet på 1/100 km är "rätt" ok tycker jag nog...
Vinden var frisk och mestadels från sidan utom sista biten hem där det var medvind! Riktigt nice att kunna rulla fram i medvind och nedförsbacke i dryga 40 km/h på Mulan vid Hamiltonhill. Ingen häpnadsveckande toppfart men så är ju en MTB ingen racer (och motorn=jag inte topptrimmad).
Det var soligt och fint med en temperatur på ca 15 grader. För en gångs skull var det härligt med tvåsiffrig temperatur.
Dagen på jobbet var ok men hade några riktiga höjdpunkter. Det var hälsodagar för oss på kommunen och jag var på föreläsning av Kicki Forsenhäll. Mycket inspirerande att höra hur man ska "Investera i sitt må bra konto!" Det är en "bygranne" som även höll i "prova på yoga". Jag har aldrig provat yoga innan och blev förvånad hur jobbigt det var. Men samtidigt väldigt roligt! Funderar allvarligt på att gå en kurs "på riktigt".
Andra dagen med Kan Jang och jag känner mig...liiiite liiiite sjuk. Hoppas verkligen att det stannar så och att jag får vara frisk. Det känns så! Men med 2 jobbarkompisar sjuka och min kära M sjuk här hemma så är kanske inte oddsen jättehöga på att jag ska bli sjuk jag också. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar