lördag 17 september 2011

Grillade vildsvinskotletter - mums!

Årets grillning har varit minst sagt sporadisk...
inte så mycket på grund av allt regnande...
utan beroende på att inspirationen varit oregelbunden...
...typ.

Nu var det dock dags!
Grillade vildsvinskotletter från en ung vildsvinskille jag sköt i slutet på maj.
Riktigt gott blev det!

Små smarriga saftiga vildsvinskotletter färdiga att läggas på tallriken.
Eftersom jag inte skjutit någon "jätte" ännu så blir köttbitarna därefter.
Som tur är så står inte smaken i paritet till storleken på kotletterna utan det är snarast tvärs om!
De är med ben och jag sågade kotlettraden när den var frusen så det blev faktiskt ganska jämna och fina.
I alla fall om jag jämför med hur de skulle blivit om jag huggit dem...

Tyvärr så har jag beredskapsvecka så jag kunde inte avnjuta ett glas rött till dem, utan det fick bli lite källvatten. Fast med ugnsstekt potatis, rotfrukter (morötter och suveränt goda rödbetor), lite färdiga feta såser och gurka blev middagen "rätt ok" i alla fall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar