onsdag 17 augusti 2011

Bockjakt - kvällen dag 2

Det blev lite sent innan vi kom ut till Singö efter att ha hälsat på mamma. Vi kom ut vid 20-tiden och jag hjälpte till att ta ut hundarna och bytte sedan om i blixtens hastighet. Ja, för jag tänkte att jag ville prova skymningen också. Det var kanske då de kom fram, rådjuren som hade så svårt att visa sig. Men ack nej...det visade sig inte ett enda rådjur, vare sig bock, get eller kid. Det enda jag såg var 2 harar som var ute på åkern - ja, jag satt så klart i tornet vid Skarsprudan igen. Roligt var i alla fall att jag lyckades smyga fram till tornet så bra att jag inte skrämde hararna ens! Solen gick väl ned kring 21:30 och då var det rejält mörkt och jag var VÄLDIGT hungrig! Hade bara ätit en rejäl frunch och så fikat lite på eftermiddagen.
Det var ganska drygt att sitta där men eftersom det bara var en timme så fick jag inte så ont i ändan trots allt. Jag sitter en sittbräda med två tunna sittunderlägg under ändan. Kan berätta att känslan av hårt trä kommer väldigt snabbt trots detta...
Gick hemåt i mörkret och tänkte att det var bra att det inte dykt upp någon bock eftersom ett eventuellt eftersök inte hade blivit lätt då jag glömt att ta med mig någon fick-/pannlampa ikväll. Fast hemma hade jag ju så klart så väl Olle som Stina som nog inte varit nödbedda att ställa upp att spåra efter ett påskjutet rådjur!
Hemma vankades det stekt korv, stekt potatis, korvbröd och potatissallad mm. Detta sköljdes så klart ned med en öl av det starkare slaget som mina föräldrar köpt på Ekerölinjen. Vill minnas att det var en svart Carlsberg på ca 5,8%.
(Skrivet i efterhand den 22/8 kl 23:45 hemma i soffan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar