onsdag 17 augusti 2011

Bockjakt - andra morgonen

Tyckte jag lyckades komma upp lite tidigare än igår men var framme i tornet vid "Skarsprudan" en minut senare. Idag väckte jag M som gick upp och tog ut hundarna en sväng. Starkt gjort strax efter klockan 4 på morgonen! Det var för att slippa olles pipande som kommer som ett brev på posten när jag går iväg.
Det var en rätt fin morgon och inte så blåsigt som igår, men vad gjorde det?
Inte någon råbock, ja, inte något rådjur alls faktiskt! Jag såg en hare, lite fåglar och några ekorrar. En ekorre kom skuttande och satte sig några meter från tornet och putsade så väl ansikte och svans ett tag. Gud så söta de är!
Jag tror jag hörde något skott men det var verkligen inte "vilda västern" i skogarna. Idag satt jag längre och gav upp först strax innan klockan 9. Det visade sig dock vara fruktlöst och tråkigt. Det enda jag fick var ju ont i "röven".
Därefter var det dags att rasta hundarna och sova några timmar innan vi åkte in till Norrtälje och sjukhuset för att hälsa på mamma. Det är sannerligen en annorlunda semester i år...
(Skrivet i efterhand...kl 23 den 22/8 i soffan hemma i Skåne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar